სასწავლო თემის ავტორი
|
||
მარინა ჩაჩხიანი
|
|
|
ცაგერის რაიონი
|
|
|
ცაგერის საჯარო სკოლა
|
|
|
ქალაქი; ცაგერი
|
|
|
თემის დასახელება
|
||
|
||
,,სხვის ცრემლებზე დაღვრილი ცრემლი,, ( ,,
ვეფხისტყაოსნის,, მიხედვით)
|
||
თემის შინაარსი
|
||
მოსწავლეები
ირჩევენ თემას,გადაინაწილებენ ფუნქციებს,მოიპოვებენ და ორგანიზებას გაუკეთებენ
ინფორმაციას,მოახდენენ მოპოვებული ინფორმაციის ანალიზს, სინთეზსა და
შეფასებას,ეძებენ პრობლემის გადაჭრის გზებს,წარმოადგენენ პრეზენტაციას.
|
||
საგანი
|
||
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
||
დონე/კლასი
|
||
საშუალო
საფეხური, მეათე კლასი
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
2 კვირა
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
როგორ
გესმით თანაგრძნობა?
|
|
თემატური კითხვები.
|
ვინ ან რა იწვევს თქვენში
თანაგრძნობასა და თანალმობას? ,, ვეფხისტყაოსნის პერსონაჟთაგან ვინ გამოირჩევა
თანაგრძნობის უნარით?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
როგორ გესმით
გამოთქმა ,,შეიცან თავი შენი,,? საკუთარი თავის შეცნობა დაგეხმარებათ თუ არა
სხვა ადამიანების შეცნობაში? თქვენი სიტყვებით გადმოეცით შემდეგი ტაეპის აზრი:
,, მე თუ არ დავიწვი, შენ თუ არ დაიწვი, ის თუ არ დაიწვა, ბნელს რა გაანათებს?
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი: თვითშეფასების რუბრიკების წარმოება, რუბრიკების
შექმნა, პროექტის შეფასების კრიტერიუმების ცოდნა, მონაწილეობა თანატოლთა
შეფასებაში, დროულ;ი რეფლექსიის გაკეთება,ჩანაწერების გაკეთება.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ინფორმაციის
მოზიებისა და ორგანიზების უნარი, მოსმენის უნარი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
განვსაზღვრავ მოსწავლეთა წინარე ცოდნას და შესაბამის პროცედურებს. პროექტზე მუშაობისათვის მოსწავლეებს უნდა ჰქონდეთ საინფორმაციო
სივრცეში ორიენტაციისა და დამოუკიდებელი სწავლის უნარ-ჩვევები, შემოქმედებითი და
კრიტიკული აზროვნების უნარ-ჩვევები, კერძოდ, განვითარებული უნდა ჰქონდეთ თანამშრომლობის,
კომუნიკაციის, ორგანიზაციის, ტრანსფერის, პასუხისმგებლობის, თვითშეფასების,
პრეზენტაციის კომპეტენციები. მუშაობის დაწყებამდე მოსწავლეებმა უნდა გაიაზრონ პროექტის მოლოდინები,
სასწავლო მიზნები და პროექტის შეფასების კრიტერიუმები, რათა შეძლონ მისაღწევი შედეგების გაანალიზება.
თავდაპირველად მოსწავლეები ირჩევენ თემას გონებრივი იერიშით. მათ გამოვიწვევ სამოტივაციო კითხვებით; ,,
ვეფხისტყაოსნის“ პერსონაჟთაგან ვინ იპყრობს თქვენს ყურადღებას სხვისი
ტკივილისადმი თანაგრძნობით, ვის შეუძლია, საკუთარ ინტერესებზე მაღლა სხვისი
სატკივარი დააყენოს და თავისი ცხოვრება მიუძღვნას მოყვასის წყლულების დაამებას.
ამ და სხვა კითხვების დასმით მონწავლეებს დავაინტერესებ ძიებით. მოსწავლეებთან ერთად იგეგმება თუ როდის
ვიწყებთ პროექტზე მუშაობას, რა დრო დასჭირდება, რა რესურსებს გამოვიყენებთ,
მოსწავლეები სათითაოდ იმუშავებენ თუ ჯგუფებში.მოსწავლეთა ერთ ნაწილს დავავალებ
ავთანდილის ხასიათზე დაკვირვებას, თემის შესატყვისი ადგილების მოძიება-
გაანალიზება. მეორე ჯგუფს ანალოგიური დავალება მიეცა ასმათის შესახებ, მესამეს-
ფატმანის შესახებ. მოსწავლეებს მივუთითებ, რომ ისინი, მართალია სხვადასხვა
სოციალურ წრეს განასახიერებენ, მაგრამ ადამიანის ერთი უმთავრესი ღირსება- თანაგრზნობა- აერთიანებთ.
პროექტის მონაწილეები ერთობლივად გადაინაწილებენ
ფუნქციებს, რის შემდეგაც იწყებენ
ინფორმაციის მოპოვებასა და ორგანიზებას. პროექტზე მუშაობა ძალიან სწრაფად
გამოუმუშავებს მოსწავლეებს კვლევით, შემოქმედებით ,სოციალურ და სხვა უნარებს.
ამის შემდეგ მოსწავლეები ახდენენ მოპოვებული ინფორმაციის ანალიზს, სინთეზსა და
შეფასებას, ეძებენ პრობლემის გადაჭრის
გზებს, წარმოადგენენ პრეზენტაციას.
უკუკავშირის მისაღებად, რჩევების
შესათავაზებლად დროდადრო ვაწყობ
შეხვედრებს, ვაძლევ დამათებით ინსტრუქციებს და ვპასუხობ შეკითხვებზე.
პროექტის განხორციელების პროცესში
მოსწავლეები ქმნიან რუბრიკებს, ჟურნალებს,, ჩანაწერებს და შეფასების სხვა ფორმებს.
პრეზენტაციის დასრულების შემდეგ
პედაგოგები აფასებენ პროექტს ყველა გამოყენებული უნარის გათვალისწინებით, მოსწავლეებს აძლევენ
რეკომენდაციებს, რომელთა გათვალისწინებაც ხელს შეუწყობს მომავალი პროექტების
უფრო წარმატებულ განხორციელებას.შ
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ს
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
|
სპეციალური საჭიროებები
|
დამატებითი დრო სწავლისთვის, მოდიფიცირებული
სასწავლო ამოცანები, მოდიფიცირებული დავალებები, ჯგუფური მუშაობა, დავალებების
კალენდარი, ადაპტირებული ტექნოლოგიები, ზეპირი გამოკითხვა, წერილობითი ტესტის
ნაცვლად.
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
სასწავლო კურსი და
ინდივიდუალური გაკვეთილები ბილინგვური მოსწავლეებისგან ან თემში მოხალისე
მასწავლებლებისგან, ქართული ენის შემსწავლელთათვის. ადაპტირებული მასალები,
ტექსტები, გრაფიკული გამოსახულებები, ილუსტრირებული ტექსტები, ორენოვანი ლექსიკონები,ზეპირი
გამოკითხვა, წერილობითი ტესტის ნაცვლად.
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
რთული დავალებები, სიღრმისეული კვლევა,
მოკვლევა მსწავლელის მიერ არჩეულ თემაზე, ღია დავალებები და პროექტები.
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო
ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
შეგიძლიათ იხილოთ ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
|
ინვენტარი/მასალები
|
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ
და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური
მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
|
ინტერნეტრესურსები
|
იხილეთ საავტორო უფლებების
ჩანართში
|
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები,
ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან,
ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий